Hát talán újra egy fejezetet zárhatok a DT életében. Pontosan Tavaly augusztusba kezdődött, és ha minden igaz most 2010 áprilisába lezárul. Az egész pontosan 2009. 08. 11.-én reggel 7 óra 30 perc körül kezdődött, nem azért emlékszem ilyen pontosan a dátumra mert autista lennék, hanem épp forgalmi vizsgára igyekeztem, elég rendesen esett az eső, de inkább az ázás mint a BKV úgyhogy motorral mentem. Tudni kell a DT-ről hogy amióta megvan még soha nem állt le úgy, hogy nem én fordítottam el a gyújtáskulcsot, soha nem fulladt le, nem volt gyertya slussz, karbi dugulás semmi, ezért is volt meglepő ami az út első egy kilométere után történt. Épp a Szerencs utcai kereszteződést hagytam el, amikor egyszercsak elkezdett kihagyni a gyújtás, behúztam a kuplungot, hogy legalább a lendülettel le tudjak menni az első keresztutcába. Megállok leveszem a bukót, mivel szakadt az eső gondoltam a pipába belement a víz, kifújkálom visszateszem és megyek is. Pipa le, csont száraz, belefújok, semmi hatás. Remek, akkor logikus gondolkodás… Lecsulázta a gyertyát… tologatom amíg át nem húz a szikra… tolom, tolom, tolom, a 3.-ik nekifutásra beröffent és már ugrottam is fel, mert fontos volt időben odaérnem a vizsgára, mert sok pénzem bánta volna ha nem. A hátralévő úton minden rendben ment, egészen az utolsó 10 méterig, amikor újra ez a tünet jelentkezett, behúztam a kuplungot, majd két nagy gázfröccsel, sikerült újraélesztenem és eljutnom a tanpályáig. Itt már sejtettem hogy nagyobb a gond. A motornak volt ideje egy órát fedett helyen pihenni, melegen, így gondoltam hazafele úttal nem lesz baj, de lett. Normálisan indult, azzal nem volt gond, viszont az út végére megint elment a gyújtás, annak ellenére hogy felszáradt az előtte esett eső.
Legközelebb két nappal később akartuk szerelgetni kicsit, betettünk pár új égőt, rendbe raktunk rajta ezt-azt, még utoljára beindult, majd visszaálltam vele a parkolóhelyére és otthagytam. Még aznap délután jött át egy ismerősöm, akinek épp dicsekedtem az új géppel, mire mondta, hogy mutassam meg, nekem se kellett több, indultunk is a géphez, miután megállapítottuk már sokadára is hogy nincs rossz állapotban, a hangját akartam megmutatni, de erre már nem került sor, ugyanis hosszas tologatás után sem indult be. Ideges voltam, nem kell ecsetelnem mennyire. Tiszta volt hogy gyújtásbaj van, úgyhogy elkezdtünk haladni a leg egyszerűbb dolgoktól az egyre költségesebbek felé. Gyertya, Kábel, Pipa, Trafó, CDI, minden létező kábel, gyújtáskapcsoló… STB Átbújtam az egész Yamaha könyvet megoldást keresve, de semmi… Remek… akkor következett egy halom tuskó pénzéhes motorszerelő a jobbnál jobb ötleteivel, „ Új CDI-t kell gyártani (!) 20-ból megvan. ” Hmmm…. Mondjuk ennyi pénzből anyád is meglenne. Végül amikor már annak a határán voltam hogy feladom. Meséltük a történéseket egy motoros boltba egy korábbi DT tulajnak aki rögtön rávágta hogy gyújtótekercs, és Őrbottyánban egy aranykezű szaki orvosolja a gondot. Itt már nagyon a szezon végén jártunk, és a lendület is nagyon elfogyott, úgyhogy franc se kívánta azt az összeget meg utazást ami ezzel járt volna. Úgyhogy a DT működésképtelenül merült téli álmába. A történet idén tavasszal folytatódott amikor, a börzék beindultával neki álltam tekercset keresni használtan olcsót, vagy olcsóbb tekercselőt, mert sokan mondták nagyon sok a 8000 egy egyszerű felújításért. Hát még úgy, hogy nem 100% hogy ez a baja, úgyhogy igyekeztem olcsóbb megoldást találni… Eredménytelenül. Végül múlthéten beláttam nincs más lehetőség, irány Őrbottyán. Végülis péntek délutánra tudtunk időpontot egyeztetni, egy szimpatikus úriember fogadott, aki jobban tudta milyen tüneteket produkált a motorom mint én magam, úgyhogy nagyon bízom benne, hogy még ebbe a hónapba füstöt okádhat a DT…
Amint összeraktuk, innen folytatom!