Annak, hogy egy motorról sokáig hallgatok két oka lehet: Vagy minden a legnagyobb rendben működik, és mivel semmi érdekes nincs a tankolásban, és a megbízható használatban,így nincs róla mit írni. Vagy olyannyira nem működik, hogy megint nincs róla sok írnivaló, amíg nem sikerül talpraállítani.
Szeretném kimondani hogy a jó öreg DT-re az első variáns az igaz, de sajnos nem. Utolsó postomat így fejeztem be a DT-ről 2011 decemberében:
„ Amióta pesten van a gép, nem sok változás történt, kapott új tükröket, ami a pesti közlekedéshez elengedhetetlen volt. Még augusztusban jött elő egy kis gyertya baj, de 510 forint az új NGK ami két évig hibátlan lesz!
DT-t tartani jó!
(Azóta kiderült nem a gyertya a vétkes, a gyújtásgond okát tavasszal kiderítjük) „
Ekkor még én sem voltam tisztában vele mivel állok már megint szembe, amit én akkor egy új gyertyavásárlásnak tudtam be, az egy sokkal szivatósabb történet lett.
A tünetek a következők voltak: a motor egyetlen egy 1000 éves Magneti Marelli CW7LP típusú gyújtógyertyával hajlandó csak üzemelni. Megvettem a zsír új bele való NGK semmi életjel vele. Betettem körülbelül 5 különböző márkájú, hőértékű, típusú gyertyát, de semmi mással nem működik!!!
Mondjuk, az, hogy ezzel működik barokkos túlzás, stabilan beindul vele, szépen jár, nem is akar leállni, csak nem pörög egyszerűen, egy bizonyos fordulat felett nincs szikra. A megélhetési magyar motorszerelő pupilláján ilyenkor jelenik meg két aranyszínű csillogó dollár jel, és már habzó szájjal a legdrágább alkatrészek fele terelne: CDI, gyújtótekercs…
Bukta! kipróbáltam másik CDI-vel dettó ugyanez minden, a Gyújtótekercs meg vadonat új, talán még egy ezrest se ment. Egyetlen alkatrésze van a gyújtásnak ami érintetlen maradt, ez a jeladó tekercs… Minden más új, vagy tesztelve volt pótalkatrésszel.
Úgyhogy nincs mese, megint ott vagyunk… sehol, kezdhetjük újra: szét a gyújtás, tekercselő, kisebb összeg kicsengetése, összerakás, imádkozás… És egy új poszt. Reméljük 2013 márciusában. Kezdek belefáradni… lehet lesz egy eladó DT áron alul. Úgyis mostanában sokkal többet jár az eszem egy szép VW Golf 2-n.
És a történteknek megfelelően módosított végszó:
DT-t tartani jó! Már amikor működik...