sufnituning

Az ébredés első fázisa

Az ébredés első fázisa

Pegaso 2. rész

Ott hagytuk abba: ” A diagnosztika alapján meghalt a motorban az önindító szabadonfutója… ha a feltárás is igazolja a tézisünket egy-két nap munka árán újra életképes lesz a motor. Azt, hogy ez mibe fog fájni még csak a jóisten tudja.”

20181023 103249

Darabokban... nem csak Ő

Na hát az a helyzet, hogy a feltárás nem igazolta a tézist miszerint a szabadonfutó a ludas az indítási gondokban, de ezt ugye az elején nem tudtuk, így hát úgy kezdtünk neki, hogy nekünk az olajtérben kell matatni majd.

Kezdésképp leengedtük a 2.2 liter 5w 40 Motul olajat amit hozzávetőleg egy hete öntöttem a motorba és talán összesen 30 kilométert szolgált. A leeresztésnél egyből feltűnt, hogy az olaj nagyon híg és nagyon benzin szagú, és a művelet végére egy 5 literes kanna majdnem megtelt a motoroban elméletileg található 2.2 liter olajjal.

20181023 103253Ez jött ki az olajleeresztőn, ebből csak 2.2 liter az olaj

Ettől kezdve tiszta volt hogy a blokkba kóros mennyiségű benzin került, ennek az útja pedig a karburátoron és a hengeren át vezethet egyedül az olajtérig. Mivel rengeteget indítóztam utolsó indítási kísérletkor, az nem lett volna magába probléma, ha egy kevés maradék benzin került volna a blokkba, de a blokk valamiért nem akart forogni, amit korábban az indító hibájaként diagnosztizáltam, de ekkor esett le a tantusz, hogy az indítási problémát valószínűleg az okozta, hogy a henger színültig telt benzinnel.

Tehát a hipotézist felállítottuk, jöhetett a bizonyítás, kinyitottuk a légszűrőház fedelét, és ott újabb liter benzin jött szembe. Majd amikor a gyertyát kivettük, és átforgattuk a blokkot, a gyertyanyíláson szökőkút szerűen ömlött ki a benzin. Ezután követtük a benzin útját, és a vázról leszórtuk az összes idomot, a tankkal egyetemben, így már hozzáfértünk a karburátorhoz.

A Pegason az etetésért két 33-as Mikuni karbi felel. Miután az úszóházak fedele lekerült, némi koszt találtunk ugyan, de ez még magában nem volt elég magyarázat arra, hogy miért telik meg benzinnel minden. Kivettem a műanyag úszót és ellenőrizni akartam a tűszelepet, szemre voltak rajta kopás nyomok, de nem tűnt horrornak. Épp tettem volna vissza a tűszelepet, amikor a tűszelep tömítő fészke meglepően könnyen kijött a helyéről, és úgy fest meglett a hiba.

20181023 111513A vétkes fészek vétkes "O" gyűrűje

A tűszelep fészkének a rögzítésért és tömítéséért darabonként egy-egy apró „O” gyűrű volt felelős, nem véletlen a múltidő, ugyanis ezek az évek alatt összezsugorodtak, és szemmel láthatóan porózussá, repedezetté váltak. Abban a pillanatban, amikor az úszóház megtelt és a tűszelepnek zárnia kellett volna, a benzin megkerülte a fészket és töltötte tovább naftával az úszóházat és közvetve a hengert. De mivel ilyenkor a membrán miatt, a henger felöli oldalon zárva vannak a súberek, a benzin feltorlódott és visszafolyt a légszűrőházba is.

Nem ezt a hibát kerestük, de lehet, hogy össz-vissz ennyi volt a felelős az indítási problémákért. A betegünknek gyógyszer gyanánt karburátoronként egy-egy szett karburátorfelújító készletre lesz szüksége, ami létező alkatrész itthon is 33-as Mikunihoz. Ez a beruházás karburátoronként nagyjából tízezer forint nagyságú összeget fog felemészteni. Ugye milyen rohadt hasznos, hogy egy nyomorult hengerhez két karburátor van, sőt két kipufogó is. Apropó kipufogó, ha már a feltárási művelethez mindent lebontottunk a motorról levettük a két kipufogót is, és ha már lent vannak, szépen újrafestve teszem vissza őket a helyükre, csak, hogy kihozzuk a legtöbb jót, a közepesen rózsás helyzetből.

Most ott tartunk, hogy a történteknek köszönhetően az eddigi költekezések zöme teljesen feleslegessé vált, ugyanis a légszűrő, az olajszűrő és a motorban található két liter és két deci 5w 40-es Motul olaj megsemmisült, a sors csúnya iróniája, hogy a felújító készlet a karbikhoz, kábé ugyanannyiba fog fájni mint amennyibe kerültek az egyszer már megvett de pocsékba ment szűrők és olaj. Továbbra se vagyok boldog, de lehet hogy látjuk az alagút végét, vagy a szembe forgalmat, ha odaértünk biztos megtudjuk. 

Folytatom. 

 

Szólj hozzá! motor aprilia pegaso Tovább
Az ébredés első fázisa Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Kínait vettem és megvett Kínait vettem és megvett
  • Nagyot álmodtunk Nagyot álmodtunk
  • Ciao variálás Ciao variálás
  • Csak egy kép... Offroad Csak egy kép... Offroad
  • Véletlen feltaláltam a létezőt Véletlen feltaláltam a létezőt

A bejegyzés trackback címe:

https://sufnituning.blog.hu/api/trackback/id/tr3814318527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

sufnituning

Nemigazán szeretném korlátok közé szorítani a blogot, többnyire saját járműveimmel kapcsolatos történéseketet mutatom be, moped szerelés, bicikli építés, vagy ami éppen az utamba akad, és érdekesnek találom. Van itt autó, motor, bicikli, Minden ami mozog és örömet okoz!

Bejegyzések

  • Végre hagyja magát szeretni
  • Kiderült, ez csak egy mozdony szemből…
  • Fények az alagút végén
  • Az ébredés első fázisa
  • Kínait vettem és megvett
  • Nagyot álmodtunk
  • Ciao variálás
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione
  • A közlekedési Múzeum Titkai

Friss topikok

  • kristooof: Szia! Köszönöm szépen :) jól látod, sajnáltam már a következőre, inkább aszfalton maradtunk, pl m... (2021.01.13. 20:12) Ciao variálás
  • Péter Dankó: Sziasztok szeretnék venni favorit matricát,hol lehetséges ez? (2014.08.07. 15:44) Favorit 2.0 projekt
  • kristooof: @Kapás István: Szia! Érdemes lenne náluk egy próbát tenni, ők bontottak több ilyen blokkos gép... (2013.09.15. 22:34) Milyen motort vettem én???
  • Slampixxx: @TyerCorp01: Lópimpilit! (2013.02.10. 19:02) Zündapp... Kellesz te egyáltalán?
  • Nadgyuri: Helló. Elolvastam egy pár írást itt az oldalon, tetszik a kreatív hozzáállás, érdekelne, hogy hogy... (2012.08.28. 11:58) Yamaha DT 80 Blokkcsere

Egyéb

Címkék

05 (1) 1 (1) 125 (1) 1975 (2) 1984 (2) 2010 (1) 208 (1) 4x4 (1) 50 (1) 650 (1) 80 (5) aprilia (2) astra (1) autó (10) autósiskola (1) babetta (1) bamakó (1) bara (2) bicikli (7) bicó (1) blokk (1) bogár (1) bokor (1) bringa (4) budapest (2) canga (2) chopper (1) ciao (2) csakegykep (1) csehszlovák (1) csepel (1) Curtain (1) cz (1) d-16 (1) delta (1) dirt (1) dt (5) dutra (1) enduro (1) favorit (7) favoritcz (1) felujitas (2) galgamácsa (1) golf (2) hintó (1) hippie (1) hungaroring (1) ideal (1) iron (1) isetta (1) játék (1) jawa (4) jogosítvány (1) jogsi (1) keeway (1) képek (2) kgst (1) kínai (1) közlekedési (1) kresz (1) ks (1) lada (2) lc (5) majális (1) mercedes (1) mgtsz (1) mini (3) monkey (1) moped (2) motor (23) mustang (1) múzeum (1) oldmotors (1) országúti (6) pannonia (1) pegaso (2) piaggio (1) piaggo (1) pionyr (1) pompakocsi (1) pusztuló (1) Racing (1) raktár (1) rally (1) ran (1) Rapid (1) rat (1) ratek (1) restaurálás (1) retro (5) retró (2) riga (3) robogó (3) rotax (1) schwalbe (1) simson (3) skoda (1) smkp (6) stella (1) sufni (1) sufnitunin (1) sufnituning (19) suzuki (2) szocialista (1) t2 (1) taiwan (1) találkozó (1) talicska (1) tatai út (1) telefonos (1) toyota (1) Trabant (1) trabant (2) traffipax (1) traktor (1) transporter (2) tuning (1) utca (1) vasút (1) velorex (1) velünk (1) verseny (5) veterán (6) Volga (1) volkswagen (3) vw (1) Wartburg (1) wartburg (1) yamaha (6) youngtimer (1) Zastava (1) zöld (1) zündapp (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása
Dashboard