sufnituning

Fények az alagút végén

Fények az alagút végén

pega javított.pngRánézek, és még mindig nagyot dobban a szívem

Ott hagytuk abba, hogy megtaláltuk szétszedés közben a vétkes karburátortömítéseket, amik csere érettek, és elkezdtük a karburátor felújítás műveletét

Nekiálltam szétszedni a karburátorokat, tisztítás és állapotfelmérés céljából, szemmel láthatóan nem sokat volt szétbontva a porlasztó, nem voltak megnyúzva a csavarok, és minden gumialkatrésze egyenletesen öregedett. És háti igen, bizony öregedtek. Az összes gumigyűrű és tömítés repedezett volt, a belső felületeket egyenletes kosz borította, de az alkatrészek nem voltak kopottak.

20181027 152057Kiváló asszisztensem a műszak elején, a még műtétre váró karburátorok társaságában

Szerencsére felújító készletet a mai napig lehet találni a Pegasohoz, a trükkje a dolognak az, hogy inkább BMW 650 F-hez kell keresni, ugyanis a két motor blokkja, kisebb eltérésektől eltekintve ugyanaz.

Mivel a szétszedéskor kiderült, hogy a karburátor fém részei épségben vannak, igazából minden hibát csak az elöregedett gumialkatrészek eredményeztek, ezért a kapható 3 fajta karburátorfelújító készletből elég volt a legszerényebb tartalmút rendelni. Tökéletesen lefedte az igényeimet: az összes tömítés, tűszelep és tűszelep fészek. Ennek köszönhetően a két szett futárral 10.000 forintért a kezeimbe került.

20181027 155758

A Mikuni szétborítva a műtőasztalon

Az időközben gondosan elpucolt karburátorba behelyeztem a megfelelő helyekre a szett darabjait, felpolíroztam a szívó oldali tölcséreket. 3 fordulatot kitekertem mindkét levegőcsavaron, majd visszahelyeztük a motorra. A rövid indítózás után a karbik megteltek üzemanyaggal, és a motor be is röffent. Kihasználtam az alkalmat, hogy amúgy is le kellett venni a két kipufogó dobot, lefújtam őket hőálló feketével, de az első indítási kísérletig nem kerültek vissza a motorra, így az indítás dobok nélkül történt, nem egyszerű hangzavart okozva.

 20181030 185658

A két BMW 650 felújító szett

Édes ricsaj volt ez, mert szépen járt, és olyan könnyen indult mint eddig soha, a teljes boldogsághoz már csak egy szűrő szettre és, az újrafestett kipufogókra volt szükség.

A kipufogók, különösebben nem voltak elrohadva, nem arra kell gondolni, hogy nagy levelekben pergett a rozsda, vagy, hogy úgy kellett bizonytalanul kocogtatni a lemezt, hogy hol van még épp elég vastag része ahhoz, hogy acélnak nevezhessük, egyszerűen csak csúnya légrozsda volt rajta. Kezdésképp drótkefével lesöpörtem a nagyját az oxidációnak, ezt követően elmostam féktisztítóval, leecseteltem rozsdamaróval, egy éjszaka állás után újra ledrótkeféztem, majd zsírtalanítottam ismét féktisztítóval.

Festéknek a Prisma kifejezetten kipufogókra és hengerekre ajánlott hőálló feketéjét választottam, tekintve, hogy kifejezetten arra való mint amire használtam, illetve ezt az egy hőálló feketét találtam ami elvileg nem fényes. Alapozó, szóró gitt nem került a festék alá, ugyanis a hőállósság elveszett volna, és szerencsére a festendő felület sem kívánta mindenképp.

20181121 195349

A Prisma kipufogófesték, jó választásnak bizonyult 

A festéket három vékony rétegben fújtam fel, és szerencsére nagyon szépen fedett és terült, természetesen a hátsó rozsdamentes acél végeket gondosan kimaszkoltam, később pedig fémtisztító pasztával átpucoltam.

20181113 215917

A végeredménnyel abszolút elégedett vagyok, teljesen újszerűek lettek a dobok

Az összeszerelés során érdekes módon semmilyen meglepetés nem ért, nem kerültek elő rejtett hibák, megvolt minden csavar, minden a helyére került szinte magától. Egyedül amit hibaként találtam, hogy a kipufogó fölötti idom belső oldalán az egyik oldalt a hő tükör levált, a másik oldalt meg csak a nyoma látszik. Egyelőre kutatom, miből lenne érdemes klónozni a hiányzó hőtükröt viszonylag gazdaságos, de mindenképp igényes módon.

Szóval ott tartunk, hogy firss olaj, firss szűrők, felújított karburátor, újrafényezett kipufogók… és kezdődik a tél…

A motor legalább szezonra felkészítve várja a tavaszt, addig kap egy új első gumit. Megkísérlem optikailag rendbe hozni a gyári tükör karcos burkolatát, amit nem lenne nagy összeg cserélni egy újra, konkrétan 7500 forint az új, de ha már 20 éve hűséges volt a motorhoz, egy kis seb miatt nem válunk meg tőle, meg amúgy is régóta ki akarom próbálni, a lökhárítófestékes műanyag felújítást.

20181107 132938 (1)

Kevesebb mint 100 kilométer alatt a második olajcsere, ilyen a peches-gondos gazda sorsa

Szintén megpróbálom pótolni a hiányzó hő tükröt az idom belső felén, a barkácsáruházak kínálatában már találtam potenciálisan megfelelő alapanyagot, de látni kéne először élőben és össze kéne hasonlítani a gyárival.

Lecserélem a fagyállót, és fékfolyadékokat, illetve szétszedjük az önindítót egy teljes tisztítás-zsírozásra, vagy ha nem elég, akkor felújításra, nincs konkrét baja, de kapott elég nyúzást a karburátor okozta indítási nehézségek miatt, így véleményem szerint nem árt megkérdezni tőle, hogy érzi magát a megrázkódtatások után.

Szóval télre van elég elfoglaltság, de a motor már most érezhetően sokkal jobb, mint amikor megvettem, és reméljük, ez a tendencia nem csökken tavaszig. Sajnos ismét elkövettem azt a hibát, hogy excel táblázatot vezetek a költségekről, de a tisztánlátás azt gondolom megkívánja, illetve tanulságos látni, milyen költségek merülnek fel egy-egy problémához köthetően.

20181027 224903

És búcsúképként az asszisztensem műszak végére kissé elfáradt

Szólj hozzá! Tovább
Fények az alagút végén Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Ciao variálás Ciao variálás
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione Ciao rigenerazione
  • Törpe Babetta Törpe Babetta
  • Távolkeleti Horror Távolkeleti Horror

A bejegyzés trackback címe:

https://sufnituning.blog.hu/api/trackback/id/tr2314405994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

sufnituning

Nemigazán szeretném korlátok közé szorítani a blogot, többnyire saját járműveimmel kapcsolatos történéseketet mutatom be, moped szerelés, bicikli építés, vagy ami éppen az utamba akad, és érdekesnek találom. Van itt autó, motor, bicikli, Minden ami mozog és örömet okoz!

Bejegyzések

  • Végre hagyja magát szeretni
  • Kiderült, ez csak egy mozdony szemből…
  • Fények az alagút végén
  • Az ébredés első fázisa
  • Kínait vettem és megvett
  • Nagyot álmodtunk
  • Ciao variálás
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione
  • A közlekedési Múzeum Titkai

Friss topikok

  • kristooof: Szia! Köszönöm szépen :) jól látod, sajnáltam már a következőre, inkább aszfalton maradtunk, pl m... (2021.01.13. 20:12) Ciao variálás
  • Péter Dankó: Sziasztok szeretnék venni favorit matricát,hol lehetséges ez? (2014.08.07. 15:44) Favorit 2.0 projekt
  • kristooof: @Kapás István: Szia! Érdemes lenne náluk egy próbát tenni, ők bontottak több ilyen blokkos gép... (2013.09.15. 22:34) Milyen motort vettem én???
  • Slampixxx: @TyerCorp01: Lópimpilit! (2013.02.10. 19:02) Zündapp... Kellesz te egyáltalán?
  • Nadgyuri: Helló. Elolvastam egy pár írást itt az oldalon, tetszik a kreatív hozzáállás, érdekelne, hogy hogy... (2012.08.28. 11:58) Yamaha DT 80 Blokkcsere

Egyéb

Címkék

05 (1) 1 (1) 125 (1) 1975 (2) 1984 (2) 2010 (1) 208 (1) 4x4 (1) 50 (1) 650 (1) 80 (5) aprilia (2) astra (1) autó (10) autósiskola (1) babetta (1) bamakó (1) bara (2) bicikli (7) bicó (1) blokk (1) bogár (1) bokor (1) bringa (4) budapest (2) canga (2) chopper (1) ciao (2) csakegykep (1) csehszlovák (1) csepel (1) Curtain (1) cz (1) d-16 (1) delta (1) dirt (1) dt (5) dutra (1) enduro (1) favorit (7) favoritcz (1) felujitas (2) galgamácsa (1) golf (2) hintó (1) hippie (1) hungaroring (1) ideal (1) iron (1) isetta (1) játék (1) jawa (4) jogosítvány (1) jogsi (1) keeway (1) képek (2) kgst (1) kínai (1) közlekedési (1) kresz (1) ks (1) lada (2) lc (5) majális (1) mercedes (1) mgtsz (1) mini (3) monkey (1) moped (2) motor (23) mustang (1) múzeum (1) oldmotors (1) országúti (6) pannonia (1) pegaso (2) piaggio (1) piaggo (1) pionyr (1) pompakocsi (1) pusztuló (1) Racing (1) raktár (1) rally (1) ran (1) Rapid (1) rat (1) ratek (1) restaurálás (1) retró (2) retro (5) riga (3) robogó (3) rotax (1) schwalbe (1) simson (3) skoda (1) smkp (6) stella (1) sufni (1) sufnitunin (1) sufnituning (19) suzuki (2) szocialista (1) t2 (1) taiwan (1) találkozó (1) talicska (1) tatai út (1) telefonos (1) toyota (1) Trabant (1) trabant (2) traffipax (1) traktor (1) transporter (2) tuning (1) utca (1) vasút (1) velorex (1) velünk (1) verseny (5) veterán (6) Volga (1) volkswagen (3) vw (1) wartburg (1) Wartburg (1) yamaha (6) youngtimer (1) Zastava (1) zöld (1) zündapp (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása
Dashboard