sufnituning

Távolkeleti Horror

Távolkeleti Horror

Nem új keletű a távol keleti gyártmányú motorok megjelenése a magyar motorkerékpár piacon, most nem a Japán gépekre gondolok természetesen, hanem a kínai és Taiwani gépekre. De annak ellenére, hogy már régóta ismerjük őket még mindig megosztja a motorosokat, jók vagy nem? Szabad venni ilyet? megéri az árát? Kell még idő mire beér a kínai gyártáskultúra? 

 Kissé lehet szubjektív, de saját tapasztalatokon nyugvó, igaz sorok következnek:

KB 2008 magasságában történt velem, hogy sikerült nagyon olcsón vásárolnom egy Yamaha Jog robogót, régóta egy sufniban porosodott, ezért a beindítással vásárláskor nem is próbálkoztam, az ár még üzemképtelenül is baráti volt, úgyhogy úgy döntöttem majd szétszedem és elvégzem az ilyenkor szokásos dolgokat.  Amikor  le kerültek az idomok két dolog szúrt szemet,  egyrészről az idomok anyaga nem a Yamahás rugalmas műanyagokból készült,  sokkal ridegebbek és nehezebbek voltak. A másik meglepetés pedig a vázon látszódó iszonyat mennyiségű rozsda volt, amivel addig sokkal öregebb Yamaha robogókon sem találkoztam. A magyarázat nem váratott magára sokat, az adattáblán a következő felirat volt olvasható:  „Yamaha Motor Taiwan „
Azt tudtam, hogy a Yamahák zömét nem a híres Iwatai gyárban készítik már jó ideje, tudtam az Olasz, a Brazil Yamaha gyárról, de hogy Taiwani… kicsit meglepett, az még inkább, hogy mekkora minőségbeli különbség tapasztalható ugyanazon márka két különböző gyárába készült motor között.

 Nem sokkal ezután ismerősöm vett egy 200-as Keeway GY endúrót hobbi terepezésre, ( értsd: erdei földutakon motorozás, nem siratófal és krosszpálya)  a motor a ritka hétvégi, kezdő motoros álltál előadott visszafogott motorozásokat se bírta. A hibalista a legkülönbözőbb volt: csörgő vezérlés, folyton meghaló önindító, eldarált indító fogaskerék, rezonanciától leváló elemek, bizonytalan, sok esetben random teljesen megszűnő alapjárat, de talán mind közül a legmegdöbbentőbb, a pár kilométer alatt leolvadó, kipufogó oldali idom volt, ami valami érthetetlen módon hőre lágyuló műanyagból készült gyárilag.

kew3.JPGKeeway ARN 125: Menet közbe nyekkent meg

Erre pár évvel később, egy barátom megemlítette, hogy egy Keeway ARN 125-ös vásárlásán töri a fejét, egyből megpróbáltam lebeszélni róla, a mai napig megvan egy korábbi beszélgetésünk gépen: - Keewayt???  Inkább vegyél egy öregebb Japán gépet, ugyanabban az árban. Rossz az anyagminősége, gatyád rámegy a szerelésre .- Bejött a jóslat… miután a tanácsomat nem fogadta meg, és mégis megvette a gépet sorba jöttek elő a gondok, szokásosan, repedő, lehulló idomok, rohadó és állandóan fellazuló csavarok, rezonanciától leszakadó légszűrőház,  többnyire olyan gondok amikkel még együtt lehet élni, de más az ha olyan történik egy motorral, ami meg is ölheti vezetőjét, túlzás nélkül. A srác napi munkába járásra használta a robogót, ami az egyik ilyen nap gondolt egyet, és kiszakadt belőle a motor..

kew2.JPGGuszta mi? 

Eltőrt a tengely, ami lényegében a lengővilla tengely is egyben, mindez menet közben kb 50-es sebességnél. Bulvárosan fogalmazva:  talán csak a szerencsén múlott, hogy lakott területen történt mindez, kis sebességnél, ugyanis a motort a pilóta viszonylag simán megfogta. A Képeken az is látszik milyen pusztítást végzett minden egyéb alkatrészen az eset. Ha közel csap a villám, és az ember lát egy ilyet testközelből, semmilyen kínai motorra nem ül fel többet.

kew4.JPGMenő dolog a Negatív kerékdőlés... már-már demon camber :D

kew1.JPGBármilyen megdöbbentő, meg lett csinálva, és azóta is használják...

És az utolsó eset még friss, ebben a hónapban lett egy másik robogós ismerősnek másfél éves a gépe, egy 125-ös 4 ütemű Keeway F-act. Teljesen újonnan vásárolta, napi munkába járásra használja, a vásárlásnál az érvek közt szerepelt, a 125-ös robogó várt alacsony fogyasztása, ez volt az első illúzió, ami eloszlott, és a bejáratás időszaka után se változott, 5 liter alá nem megy, pedig nem is városi tötyögős útvonalon éli az életét. Egy éves kora után pár hónappal érdekes meglepetést okozott, leszakadt a variátorszíj, ez az alkatrész, ami 20 éves robogókban gyári szokott lenni, itt tized annyi ideig se bírta… pedig nem egy nagy erőbajnok az F-act. És még csak most jön majd, hónapok múlva a második szülinap.

Szólj hozzá! motor yamaha robogó taiwan kínai sufnituning smkp keeway Tovább
Távolkeleti Horror Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Kiderült, ez csak egy mozdony szemből… Kiderült, ez csak egy mozdony szemből…
  • Az ébredés első fázisa Az ébredés első fázisa
  • Nagyot álmodtunk Nagyot álmodtunk
  • Iron Curtain Racing Iron Curtain Racing
  • A babetta gyár fénykora A babetta gyár fénykora

A bejegyzés trackback címe:

https://sufnituning.blog.hu/api/trackback/id/tr604969582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

sufnituning

Nemigazán szeretném korlátok közé szorítani a blogot, többnyire saját járműveimmel kapcsolatos történéseketet mutatom be, moped szerelés, bicikli építés, vagy ami éppen az utamba akad, és érdekesnek találom. Van itt autó, motor, bicikli, Minden ami mozog és örömet okoz!

Bejegyzések

  • Végre hagyja magát szeretni
  • Kiderült, ez csak egy mozdony szemből…
  • Fények az alagút végén
  • Az ébredés első fázisa
  • Kínait vettem és megvett
  • Nagyot álmodtunk
  • Ciao variálás
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione
  • A közlekedési Múzeum Titkai

Friss topikok

  • kristooof: Szia! Köszönöm szépen :) jól látod, sajnáltam már a következőre, inkább aszfalton maradtunk, pl m... (2021.01.13. 20:12) Ciao variálás
  • Péter Dankó: Sziasztok szeretnék venni favorit matricát,hol lehetséges ez? (2014.08.07. 15:44) Favorit 2.0 projekt
  • kristooof: @Kapás István: Szia! Érdemes lenne náluk egy próbát tenni, ők bontottak több ilyen blokkos gép... (2013.09.15. 22:34) Milyen motort vettem én???
  • Slampixxx: @TyerCorp01: Lópimpilit! (2013.02.10. 19:02) Zündapp... Kellesz te egyáltalán?
  • Nadgyuri: Helló. Elolvastam egy pár írást itt az oldalon, tetszik a kreatív hozzáállás, érdekelne, hogy hogy... (2012.08.28. 11:58) Yamaha DT 80 Blokkcsere

Egyéb

Címkék

05 (1) 1 (1) 125 (1) 1975 (2) 1984 (2) 2010 (1) 208 (1) 4x4 (1) 50 (1) 650 (1) 80 (5) aprilia (2) astra (1) autó (10) autósiskola (1) babetta (1) bamakó (1) bara (2) bicikli (7) bicó (1) blokk (1) bogár (1) bokor (1) bringa (4) budapest (2) canga (2) chopper (1) ciao (2) csakegykep (1) csehszlovák (1) csepel (1) Curtain (1) cz (1) d-16 (1) delta (1) dirt (1) dt (5) dutra (1) enduro (1) favorit (7) favoritcz (1) felujitas (2) galgamácsa (1) golf (2) hintó (1) hippie (1) hungaroring (1) ideal (1) iron (1) isetta (1) játék (1) jawa (4) jogosítvány (1) jogsi (1) keeway (1) képek (2) kgst (1) kínai (1) közlekedési (1) kresz (1) ks (1) lada (2) lc (5) majális (1) mercedes (1) mgtsz (1) mini (3) monkey (1) moped (2) motor (23) mustang (1) múzeum (1) oldmotors (1) országúti (6) pannonia (1) pegaso (2) piaggio (1) piaggo (1) pionyr (1) pompakocsi (1) pusztuló (1) Racing (1) raktár (1) rally (1) ran (1) Rapid (1) rat (1) ratek (1) restaurálás (1) retró (2) retro (5) riga (3) robogó (3) rotax (1) schwalbe (1) simson (3) skoda (1) smkp (6) stella (1) sufni (1) sufnitunin (1) sufnituning (19) suzuki (2) szocialista (1) t2 (1) taiwan (1) találkozó (1) talicska (1) tatai út (1) telefonos (1) toyota (1) trabant (2) Trabant (1) traffipax (1) traktor (1) transporter (2) tuning (1) utca (1) vasút (1) velorex (1) velünk (1) verseny (5) veterán (6) Volga (1) volkswagen (3) vw (1) wartburg (1) Wartburg (1) yamaha (6) youngtimer (1) Zastava (1) zöld (1) zündapp (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása
Dashboard