sufnituning

RATek

RATek

Ez az első igazi bejegyzésünk, nem akartuk így elsőre megsérteni senkinek a munkáját ezért elkezdjük azzal hogy bemutatjuk mi nekünk micsoda sufnituning gépünk van, pontosabban Tyernek, én csak csorgatom a nyálamat de hiába, ILYENEM nem lehet. :)
Méghozzá azért nem mert RATek ( Leánykori nevén Chöppy) egy és utánozhatatlan és persze nem utolsó sorban díjnyertes gép… Nem vicc, bezsákmányolt egy Ratbike kupát 2008-ban. De nem is írok én tovább, inkább a teljes hiteles történet jöjjön Tyertől, hogy is született mi is ő pontosan, és miért?!… 



Nos, az egész egy kora-tavaszi délutánon ezdődött. Iskolából hazamenet (akkor még 13 évesen) apa műhelyébe beugrottam, beköszönni, mondta, hogy hozott nekem valamit. A látvány elsőre nem nyűgözött le, egy korát megélt, lepusztult kerekek nélküli működésképtelen Komar MR 2352-es votl az, kawazöld színben. (Mellesleg egy szál gerenda legyalulásáért sikerült megcsípni) 
Mondta, hogy ebből choppert építünk, szereztem már rá egy tankot is (mert uyge az se volt rajta) csepptank híján egy Simson Star tank került rá, mert az kis hunyorítással, meg nagy képzelőerővel majdnem hasonlít egy csepp alakú cruiser-motor tankjára. Hátra Pony Romet, előre Romet kerekeket sikerült kis bartell keretében lőnünk a telekszomszédunktól, aki legalább úgy be van tárazva Romet-komár alkatrészekkel, mint jómagam Jawa Mustang cuccokkal. (Aki ismer, látta a műhelyemet, tudja miről beszélek) Tőle kaptunk egy babetta kormányt is, mert ugyebár jó magas kormány nélkül nincs jóféle chopper. Pár hét anyaggyűjtés, bölcsővázgyártás, háttámlahajlítás (természetesen horganyzott gázcsőből, mimásból), egyszemélyes ülésgyártás, veszekedés  után összeállt 2005 áprilisában életem első működőképes motorkerékpárja, amely a mellékelt ábrán látható.
Abban az évben, nyáron fel-alá rohangáltam vigyázva a rendőrök pillantásától. Aztán valamiért nekem nem votl elég másfél ló, és a 41.5 km/h-s végsebesség, elkezdtem tunyingó’ni, merthát az a menő… hengerfejből leszedtem 1 milit talán, síkköszörült vastag vaslap, rá 80-as, majd 120-as csiszolópapír, és uccu’ neki, na hát azóta nem indult be, hiába vettem elő, gyújtást állítani, karbit pucolni, a blokk máig itt van működésképtelenül, ma már szerintem két új főtengelyszimeringgel menne, mert valószínűleg az a baja… nemtudom, nem is érdekel, majd lesz egy donor gép, amibe majd pont az fog kelleni, most jó mélyen van.

Telt-múlt az idő, néha elővettem, nemment, visszatettem, közben legalább 20 motor cserélt alattam gazdát, meg itt is maradt egy csomó, szüleim nagy örömére, köztük egy működésképtelen schwalbe is jött a házhoz…ingyen…kerekek nélkül. Elbontottam, mindent el is adtam róla, kivéve a blokkot „jó lesz az még…” a főtengelye állítólag nagyon „gatya” volt, nekem nem igazán tűnt fel, semerre sem lóg, csak szorult…hmm ezt szét kell szedni, vagy mégsem ?! A gyújtás alaplap szorult, meglazítottam, megforgattam a lendkereket, beszorítottam… -tádááám- oylan gyönyörűen járt utána, hogy öröm volt nézni.

Egy másik projekthez szereztem egy Jawa 250/350 tankot (Babetta chopper, a félkész váz itt van, 210-es babettára tervezve Mustang hátsókerékkel, merev seggel, félkész őő izé nemtudom milyen villával (aki tudja a villa típusát, piros hangszórót nyer, melyet maga Vágó István fog elpostázni, ez a tipikus oldschool choppervilla, aminek a rugója a lámpa mögött van, sajons a típust elfelejtettem, ezért elnézést kérek))

Itt kezdődik a lényeg, az esetlegesen alvó blogolvasókat kérem ébresszék fel. :)

Egy 2008 tavaszi Péntek délután ismételten iskolából hazajövet gondolkoztam, hogy itt a hétvége, csinálni kéne valamit, valami durvát.
J Műhelyben megállttam, gondolkoztam… „Hmm ott az a star blokk, nemhiszem, hogy lesz mibe beraknom az elkövetkező pár évben, (amúgy lett volna… ) állítólag a Ponykba minden gond nélkül belefér, nem egyet láttam már testközelben, hátha…” nos itt a szemeim elvörösödtek, tudatom kiürült, fél óra múlva tértem észhez, amikor a flexszel a kezemben épp vágom ketté életem első motorjának a vázát a tank alatt.
A star blokk nem épp gond nélkül, de befért, egy centit kellett a hátsó felfogatókon kiszélesíteni, a villát átalakítani, hogy a  kerék megfordulhasson, előre egy sachs moped villáját tettem, mert az picit hosszabb, mint a sajátja, a 4 centis hasmagasságon (hála a bölcsőváznak) meg javítani kellett… két napig csak méricskéltem, hogy szép pontos legyen benne. A kormány maradt Babetta, szereztem két TS mz óratartót, abba ont befér egy sörösüveg, vagy épp doboz, a másikba meg az a gyönyörű 3 fázisú csillag-delta kapcsoló, mely már működésképtelen volt, előbb-utóbb belövöm gyújtáskapcsolónak. :) kerekek maradtak, a vázat 10 centivel meghosszabbítottam, hogy a jawa tank felférjen, csináltam egy másik hátsósárvédőt, kapott egy kibelezett Panni kipufogót, ettől igazán mordály-hangja van. :) A kuplung átkerült a bal lábhoz, botváltót is csináltam egy gázcsőbő darabból, rádrózoztam az eredetire, amit 90 fokkal elfordítottam, berugókar nincs, tengely le van törve. Módosítottma a bölcsőn, így megnőtt a hasmagassága a duplájára, most 8 cm.
A festést Kristóf barátommal együtt csináltuk 2008 május elsején-másodikán , „rémusz”, „foksz”, „brembó”, „szparkó” „tájertuning” feliratokkal (mert egy motor csak a matricáktól az igazán menő), vaskereszttel, vöröscsillaggal, meg pár csodás lángnyelvvel díszítettük, melyet jómagam rajzoltam meg ceruzával, majd ecsettel pingáltuk órákhosszat. A piros felnicsíkok, a bőr rolytok, és a két kecskeszarv, meg a világhábodús konzerv (?) tartó a két szakadt derékszíjjal felkötve csak a hab a tortán.
A találkozó, amire patkánymotor (ratbike) kategóiában indíottam május 3.án került megrendezésre. Aznap hajnali 4-kor fejeztem be a hátsó sárvédő felfogatását, festését, 6-kor mennem kellett a suliba ballagásra, onnan fél 2-kor szabadultam, motorokat már 10-től lehetett nevezni, a többi 4 tanyatuning már ott volt, szerencsére még nem adtak le rájuk annyi szavazatot. Nos, hazasiettem, mint a villám félkettőkor, már fleettébb ideges is voltam, ennyi szenvedés után nehoyg ne nyerjem már meg. Mellesleg többekközt egy zöld etz250 tankos 250 ts blokkos t5 pannóniavázas eléggagyi krosszjellegű retek tulajdonosa prbált meg velem versengeni.
Megnyertem. :)
A kupa az ülésen található, aznap fülig ért a szám, de sajnos az esti koncerrtekre már nem volt energiám,
Nos jelenleg így áll, kaptam már rá két ajánlatot is, egyiket még a találkozó napján, 30 000-ért, illetve egy internetes ajánlatot 50 000-ért, de nem adtam oda, ennek inkább érzelmi okai vannak. Ennek a motornak szellemi értéke van, és elég sokat jelent számomra, mégha május 4. óta csak egyszer fogtam meg, és tettem arrébb 2 méterrel.
A stander, és a lábkuplung karja nem bírta a strapát, letörtek, de igérem, még idén nyáron megcsinálom, és megyek vele egy kört, amit egy youtube-os videóval is bizonyítani fogok.

Szólj hozzá! motor sufnituning chopper simson rat ratek Tovább
RATek Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Végre hagyja magát szeretni Végre hagyja magát szeretni
  • Nagyot álmodtunk Nagyot álmodtunk
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione Ciao rigenerazione
  • Favorit 2.0 Favorit 2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://sufnituning.blog.hu/api/trackback/id/tr401314057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

sufnituning

Nemigazán szeretném korlátok közé szorítani a blogot, többnyire saját járműveimmel kapcsolatos történéseketet mutatom be, moped szerelés, bicikli építés, vagy ami éppen az utamba akad, és érdekesnek találom. Van itt autó, motor, bicikli, Minden ami mozog és örömet okoz!

Bejegyzések

  • Végre hagyja magát szeretni
  • Kiderült, ez csak egy mozdony szemből…
  • Fények az alagút végén
  • Az ébredés első fázisa
  • Kínait vettem és megvett
  • Nagyot álmodtunk
  • Ciao variálás
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione
  • A közlekedési Múzeum Titkai

Friss topikok

  • kristooof: Szia! Köszönöm szépen :) jól látod, sajnáltam már a következőre, inkább aszfalton maradtunk, pl m... (2021.01.13. 20:12) Ciao variálás
  • Péter Dankó: Sziasztok szeretnék venni favorit matricát,hol lehetséges ez? (2014.08.07. 15:44) Favorit 2.0 projekt
  • kristooof: @Kapás István: Szia! Érdemes lenne náluk egy próbát tenni, ők bontottak több ilyen blokkos gép... (2013.09.15. 22:34) Milyen motort vettem én???
  • Slampixxx: @TyerCorp01: Lópimpilit! (2013.02.10. 19:02) Zündapp... Kellesz te egyáltalán?
  • Nadgyuri: Helló. Elolvastam egy pár írást itt az oldalon, tetszik a kreatív hozzáállás, érdekelne, hogy hogy... (2012.08.28. 11:58) Yamaha DT 80 Blokkcsere

Egyéb

Címkék

05 (1) 1 (1) 125 (1) 1975 (2) 1984 (2) 2010 (1) 208 (1) 4x4 (1) 50 (1) 650 (1) 80 (5) aprilia (2) astra (1) autó (10) autósiskola (1) babetta (1) bamakó (1) bara (2) bicikli (7) bicó (1) blokk (1) bogár (1) bokor (1) bringa (4) budapest (2) canga (2) chopper (1) ciao (2) csakegykep (1) csehszlovák (1) csepel (1) Curtain (1) cz (1) d-16 (1) delta (1) dirt (1) dt (5) dutra (1) enduro (1) favorit (7) favoritcz (1) felujitas (2) galgamácsa (1) golf (2) hintó (1) hippie (1) hungaroring (1) ideal (1) iron (1) isetta (1) játék (1) jawa (4) jogosítvány (1) jogsi (1) keeway (1) képek (2) kgst (1) kínai (1) közlekedési (1) kresz (1) ks (1) lada (2) lc (5) majális (1) mercedes (1) mgtsz (1) mini (3) monkey (1) moped (2) motor (23) mustang (1) múzeum (1) oldmotors (1) országúti (6) pannonia (1) pegaso (2) piaggio (1) piaggo (1) pionyr (1) pompakocsi (1) pusztuló (1) Racing (1) raktár (1) rally (1) ran (1) Rapid (1) rat (1) ratek (1) restaurálás (1) retró (2) retro (5) riga (3) robogó (3) rotax (1) schwalbe (1) simson (3) skoda (1) smkp (6) stella (1) sufni (1) sufnitunin (1) sufnituning (19) suzuki (2) szocialista (1) t2 (1) taiwan (1) találkozó (1) talicska (1) tatai út (1) telefonos (1) toyota (1) Trabant (1) trabant (2) traffipax (1) traktor (1) transporter (2) tuning (1) utca (1) vasút (1) velorex (1) velünk (1) verseny (5) veterán (6) Volga (1) volkswagen (3) vw (1) wartburg (1) Wartburg (1) yamaha (6) youngtimer (1) Zastava (1) zöld (1) zündapp (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása
Dashboard