Március 12… Tegnap még úgy volt, hogy ma próbálom ki a Cangát először, de amkor felkeltem reggel az egész tájat beborító fehér hányás fogadott… Hó… Basszus… TAVASZT!
Mondjuk illik azért hozzá tenni, nem csak ennyi hiányzott a tekeréshez, a bicikli se készült el 100%-ra, már csak két nyomi pedálék hiányzott, azt hittem innen már sínen vagyunk, mint József Attila, de mégsem. Elmentem a legközelebb bringás boltba ( Hajtány ) hogy vegyek két éket, kemény 100 forintért kaptam is darabját, anyával, alátéttel együtt, de még a kocsihoz kifele menet észrevettem, hogy az egyiken szar a menet gyárilag. Na mindegy készségesen kicserélték. Volt pár más teendőm aznapra, ezért csak este kerültem a bringához. Azt hittem fél perc alatt beteszem a két éket a helyére és kész is a gép, mert ugyebár szabvány cucc. De hát miért menne bármi is egyszerűen, ha kicsit szívhatunk is vele? A külső átmérője az éknek valóban szabvány, viszont az ék emelkedése nem… Ráadásul a vett ékek igazán bitangpusztulatosan fostos anyagból készültek, úgyhogy annak ellenére hogy kíméletesen próbáltam berakni, az egyiken már meg is sérült a menet. Remek kínai szar… Ki a franc gondolta hogy ennyit szívok egy ilyen aprósággal? De ha már ott a bringa valamit csinálnom kell vele… Hmm… Feldobom rá a Dinamót - gondoltam - de nem a gyáriját, mert van a szekrényemben egy sokkal szebb állapotú kicsit megpolírozva, na az majd jól mutat rajta. Na ez a művelet kábé pont ugyanaddig tartott mint ezt a mondatot elolvasni. Simán ment. De úgy kivilágított az a nagy fém a zöldségből, ezért kapott egy kis zöld matricát ő is. Na ha már fent van a Dinamó, most jöhet a hátsólámpa! Mivel ez a favorit eredetileg rendelkezett krómozott sárvédőkkel, és csomagtartóval is, ezért azon helyezkedett el a hátsólámpa is. De még az elején felfedeztem, hogy egész jó helyet lehet neki találni a vázon a nyereg és a kerék közti részen, egy darab Hilti Szalaggal csináltam neki „konzolt”, két csavar… Kész! Elég pofásan mutat szerintem a jelenlegi helyén a lámpa, nem töri meg a bringa alakját, szinte belesimul a vázba. Volt még egy ötletem az elhelyezésre, a hátsókerék tengely valamelyik oldalára, mint ahogy a Choppereken szokás a rendszámot elhelyezni. De túl sérülékeny hely egy ilyen törékeny és fontos alkatrésznek ezért inkább nem kockáztattam, meg jobb is ez így. Első lámpa még azon egyszerű oknál fogva nincs a gépen, hogy nem is volt hozzá első lámpa. Ledes kéne, de Dinamóról hajtva, és mindez retró kinézetbe ágyazva… Látod? így lesz egy 10 perces, 300 forint kiadású melóból megannyi szopás és költekezés, és idő. De ha már csinálok valamit az állat is legyen a végére. A listán már csak egy hiányzó tétel maradt, méghozzá a kormány bandázs személyében, a gyárilag bringára szánt betekerők elég drágák, ezért megpróbálok valami okosat kitalálni, ami esetleg még stílusos is, jövő héten irány a méterárú bolt valami tuti anyagot keresni ami mindenképp zöld legyen. És ha már ott járok hátha kapok valami zöld műbőrt az eredeti nyereghez, és akkor abból is csinálok egy elfajzott látványelemet a mostani Teszkós bringanyereg helyett.
És a tanulság a végére: 2010-et írunk és a Microsoft Word nem ismeri a „Teszkós” kifejezést??? Mi ez már??? :D