Nagyjából egy hónapja ott hagytam abba a DT történetét, hogy találtunk Őrbottyánon egy úriembert, akire azt is mondhatnám hogy az utolsó reményem volt, mert nem nagyon láttam más módját annak hogy a DT újra menjen. Egy péntek délutánra egyeztettünk időpontot, amikor is átadtam a régi tekercset, ekkor mondta hogy jövőhéten szerda magasságába keressem meg és a hét második felébe mehetek is a tekercsért. Felhívtuk szerdán este gondoltam leghamarabb csütörtökön mehetek érte, de kellemesen csalódtam azt mondta ha 6 után lesz otthon, ki tudunk menni? Ki hát! Este kimentünk, és végre kezembe vehettem a felújított tekercset… Örültem mint majom a farkának, kellemes műgyanta szagú tekercs, gyári színkódolású vezetékezéssel, szép munka. Ezután megpróbálta az úr elmagyarázni hogy hogy is kell felrakni, de aztán pár szó után világossá vált számára, hogy nem vagyunk amatőrök, és csukott szemmel is be tudnám rakni a helyére. Végül jöhetett a mocskos anyagi rész, amikor megkérdeztem hogy mivel is tartozom, legnagyobb meglepetésemre feleakkora összeget mondott, mint amire számítottam, 4000 forint. Kifizettük, megköszöntük, elköszöntünk. Nagyon boldog voltam, végre kész! Vagyis félig, még nincs befejezve, egy hét múlva jött a beszerelés.
2. fejezet – A beszerelés
A gyújtótekercs beszerelését le akartam zavarni egy füst alatt a berúgó rész kicserélésével, úgy terveztem, hogy nap végére tökéletesen működni fog a motor. Hát a nagy faszt! Jött megint az a híres Suck.
A gyújtás mondhatni simán ment, betettük, visszakötöttünk mindent a helyére, majd némi tologatás után a motor elkezdett füstöt okádni, és mérgesen üvölteni, Yes! Erre vágytam… fél évnyi szívás végére került pont. Megoldódott a rejtély, ami először egy sima beázásnak tűnt. Na akkor essünk neki a berúgónak… ott kezdődött a szívás hogy az olajleeresztő csavarja úgy meg volt tépve, és úgy le volt nyalva hogy nem tudtam meglazítani, ezért az olajat a dekli meglazításával tudtuk leengedni… mondanom se kell talán, hogy ömlött mindenhova az olaj. Mindegy, nem érdekelt volna, lenyelem, meg se említettem volna ha nem fogad a dekli mögött az ami elém tárult. Ami nem más mint igénytelen gányolás, a leg idegesítőbb és érthetetlen dolog, miért nyúl valaki hozzá valamihez ha nem ért hozzá? A berúgó rugó rosszul berakva, a közlő fogaskerékről hiányzik egy fog, a kuplungkosár törött, a kuplunglamellák kopottak, a váltótengely szarrá kopva, hiányzik egy seeger a végéről, és a közlő fogaskerék úgy kotyogott hogy borzalmas, nem elég hogy a bronzpersely kikopott benne, de az acél tengelyt is elkoptatta. Rohadt ideges lettem mondanom se kell, de legalább mostmár tudom miért nem indult rúgásra. Tehát most ott tartunk ami a bal oldali dekli alatt volt, tehát a gyújtás az most fasza, Viszont ami a jobb dekli alatt van az gatya, szinte mindent cserélni kell. Azóta börzén szereztünk, kuplungot, berúgóm amúgy is volt, és egy közlő fogaskerékre is kaptam ajánlatot.
Összefoglalva, két lépés előre egy hátra, ha bele döglök is ez a Yamaha üzembiztos lesz, és úgy fog menni mint a golyó!