sufnituning

Zündapp... Kellesz te egyáltalán?

Zündapp... Kellesz te egyáltalán?

 

Egyszer Maróti József magángyűjteményének nyílt napján voltunk, amikor is a felesége nyitott egy rövid beszéddel, és neki hangzott el a szájából a következő rövid de annál nagyobb és igazabb mondat: „ nincs két olyan motor ami közé ne férne be egy harmadik” utalva ezzel férje gyűjteményének folyamatos rohamos gyarapodására.
Na hát ugyanez a helyzet itthon 10 darab többnyire veterán korú motorkerékpárom van. Zúzós mi? Mindezt úgy hogy igazából, se az időm se a pénztárcám, nem engedik meg ezt az őrületet, sőt még ne mis mondtam hogy a legnagyobb hiányom helyből van.

Idén eddig összesen egy új motorral gyarapodott a gyűjtemény, az pedig egy Zündapp KS 50 WC TT. A Zündapp eleve nem egy gyakori márka de a márkán belül is egy különösen ritka típusról van szó, vízhűtéses, és a vízhűtésesekből is egy ritka változat, a gyári Café Racer stílusú üléssel. Jelenleg egy 80-as blokk van a vázban, nem típusidegen Zündapp, csak nem az eredetije, mert azt az előző tulajdonos besütötte vagy 20 évvel ezelőtt, ennek ellenére az is megvan, csak henger és hengerfej nélkül. A motor éveken át fedett és fűtött helyen állt, és ez nem azt jelenti hogy két évig miután éveken át a szabadban rohadt, hanem tényleg nagyon megkímélt, sehol egy rozsdaszem sincs rajta. Teljesen gyári a fényezése, bár sajnos ezt a hazai piac csak mérsékelten értékeli, ellenben a nyugati tendenciával, ahol az eredeti fényezés érdekében, még az apróbb horpadások fölött is szemet hunynak. A Benne lévő blokk tényleg csak egy kis törődést igényelne és működő képes lenne, szinte hiánytalan a motor. 17-es könnyűfém felnijeivel, és első tárcsafékével, igazán gusztusos kis veterán motor.

És hogyha ennyi jót tudok csak mondani róla miért is vagyok dilemmában? Az előbb leírtak miatt, se helyem se pénzem, és időm sincs foglalkozni vele. Hogy akkor miért nem adom el? Na igen… Itt kezdődnek a gondok. Tisztában vagyok a motornak az értékével, a Német eBay-en súlyos 100 eurókért mozognak az ilyen gépek, még az ennél rosszabb állapotú hiányos szétrohadt „felújítási alapok” is. Mint említettem különösen ritka típusról van szó. Ennek ellenére itthon nincsen tisztába a piac a gép értékével, és lehetetlen olyan áron eladni, mint amennyit ténylegesen ér. Arra pedig nem szeretném senkinek eladni, hogy pár év múlva valamelyik motoros lapon, egy belegányolt Simson blokkal nézzen vissza rám ez a motor ami tényleg sokkal jobbat érdemelne ennél.

Vajon mi ilyenkor a legjobb járható út? Hogy én se járjak rosszul és a motor is jó helyre kerüljön? Szívem szerint megtartanám… de nem vagyok hozzá elég márkafanatikus, ellenben egy másik kizárólag jó állapotú, nem szét barkácsolt motort szeretnék helyette. Amire csak fel kell ülni és nyugodt szívvel lemehetek vele a világból.

 

3 komment motor sufnituning 80 50 smkp zündapp ks Tovább
Zündapp... Kellesz te egyáltalán? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
3 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Végre hagyja magát szeretni Végre hagyja magát szeretni
  • Fények az alagút végén Fények az alagút végén
  • Ciao variálás Ciao variálás
  • A közlekedési Múzeum Titkai A közlekedési Múzeum Titkai
  • A babetta gyár fénykora A babetta gyár fénykora

A bejegyzés trackback címe:

https://sufnituning.blog.hu/api/trackback/id/tr932045022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxxi 2010.06.11. 21:47:45

Most ne nézz hülyének, meg ne röhögj ki, de a tanknak van egy kis Balkan beütése! Vagyis inkább a Balkan tanknak van Zündapp beütése! :D

Zündappon sajnos még sosem ültem! :(
Válasz erre 

TyerCorp01 2010.06.11. 21:49:18

Mondjuk hirdesd meg Ebay-en... :)
Válasz erre 

Slampixxx 2013.02.10. 19:02:58

@TyerCorp01: Lópimpilit!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

sufnituning

Nemigazán szeretném korlátok közé szorítani a blogot, többnyire saját járműveimmel kapcsolatos történéseketet mutatom be, moped szerelés, bicikli építés, vagy ami éppen az utamba akad, és érdekesnek találom. Van itt autó, motor, bicikli, Minden ami mozog és örömet okoz!

Bejegyzések

  • Végre hagyja magát szeretni
  • Kiderült, ez csak egy mozdony szemből…
  • Fények az alagút végén
  • Az ébredés első fázisa
  • Kínait vettem és megvett
  • Nagyot álmodtunk
  • Ciao variálás
  • Életem (eddigi) legszórakoztatóbb járműve
  • Ciao rigenerazione
  • A közlekedési Múzeum Titkai

Friss topikok

  • kristooof: Szia! Köszönöm szépen :) jól látod, sajnáltam már a következőre, inkább aszfalton maradtunk, pl m... (2021.01.13. 20:12) Ciao variálás
  • Péter Dankó: Sziasztok szeretnék venni favorit matricát,hol lehetséges ez? (2014.08.07. 15:44) Favorit 2.0 projekt
  • kristooof: @Kapás István: Szia! Érdemes lenne náluk egy próbát tenni, ők bontottak több ilyen blokkos gép... (2013.09.15. 22:34) Milyen motort vettem én???
  • Slampixxx: @TyerCorp01: Lópimpilit! (2013.02.10. 19:02) Zündapp... Kellesz te egyáltalán?
  • Nadgyuri: Helló. Elolvastam egy pár írást itt az oldalon, tetszik a kreatív hozzáállás, érdekelne, hogy hogy... (2012.08.28. 11:58) Yamaha DT 80 Blokkcsere

Egyéb

Címkék

05 (1) 1 (1) 125 (1) 1975 (2) 1984 (2) 2010 (1) 208 (1) 4x4 (1) 50 (1) 650 (1) 80 (5) aprilia (2) astra (1) autó (10) autósiskola (1) babetta (1) bamakó (1) bara (2) bicikli (7) bicó (1) blokk (1) bogár (1) bokor (1) bringa (4) budapest (2) canga (2) chopper (1) ciao (2) csakegykep (1) csehszlovák (1) csepel (1) Curtain (1) cz (1) d-16 (1) delta (1) dirt (1) dt (5) dutra (1) enduro (1) favorit (7) favoritcz (1) felujitas (2) galgamácsa (1) golf (2) hintó (1) hippie (1) hungaroring (1) ideal (1) iron (1) isetta (1) játék (1) jawa (4) jogosítvány (1) jogsi (1) keeway (1) képek (2) kgst (1) kínai (1) közlekedési (1) kresz (1) ks (1) lada (2) lc (5) majális (1) mercedes (1) mgtsz (1) mini (3) monkey (1) moped (2) motor (23) mustang (1) múzeum (1) oldmotors (1) országúti (6) pannonia (1) pegaso (2) piaggio (1) piaggo (1) pionyr (1) pompakocsi (1) pusztuló (1) Racing (1) raktár (1) rally (1) ran (1) Rapid (1) rat (1) ratek (1) restaurálás (1) retró (2) retro (5) riga (3) robogó (3) rotax (1) schwalbe (1) simson (3) skoda (1) smkp (6) stella (1) sufni (1) sufnitunin (1) sufnituning (19) suzuki (2) szocialista (1) t2 (1) taiwan (1) találkozó (1) talicska (1) tatai út (1) telefonos (1) toyota (1) Trabant (1) trabant (2) traffipax (1) traktor (1) transporter (2) tuning (1) utca (1) vasút (1) velorex (1) velünk (1) verseny (5) veterán (6) Volga (1) volkswagen (3) vw (1) wartburg (1) Wartburg (1) yamaha (6) youngtimer (1) Zastava (1) zöld (1) zündapp (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása
Dashboard