Annak idején amikor írni kezdtük ezt a blogot, dúskáltunk az időben, időnk java részét, a különböző motorok autók, buzerálása, csodálása, vagy azokra való nyálcsorgatás kötötte le, simán lenne minden napra egy 3három oldalas post, ha lenne időm kiírni magamból.De sajnos az a fránya idő, meg a mókus kerék elkapott… meg hányhatnám még szívlapáttal a közhelyeket, de száz szónak is egy a vége, nem mindig minden úgy alakul ahogy az ember tervezi, mindenki tudja ezt aki valaha élt már. :)
Év vége felé mindig elkezdődnek az értékelések, mi volt jó, rossz, szép, mit kéne másképp jövőre, és ilyenkor jön rá az ember amikor egy picit visszaemlékszik, hogy mennyi minden történik vele egy rövidke esztendő alatt, tömören címszavakban és képekben így nézett ki az idei év:
Tavasz
Idén a tavasz első értékelhető motorozásra alkalmas hétvégéjét egy nagy tavaszköszöntő robogózással indítottuk, az első finom meleg napsugarak között a Mint által bekorlátozott sebességgel (50-60 km/h ) a leg különbözőbb útviszonyokon jártunk, és nagyon jól szórakoztunk, össz-vissz abból a költségből amit beletankoltunk a gépezetbe.
A tavasz további részében maradt a robogós közlekedés amit egészen nyárig ki is húztam a Minttel, kisebb meghibásodások voltak csak szerencsére ez idő alatt, amit még mindig kevesebb pénzből sikerült orvosolni, mintha dohányoznék. :)
Szintén tavasszal sikerült beújítani egy klasszikus S51-es Simsont szép gyárias állapotban, főtengely csapágyasan elég baráti áron, komolyabb célom nem volt vele, de soha nem volt még S51-esem.
Tavasz végén jártunk az egyik ( véleményem szerint ) legjobb magyarországi járművekkel foglalkozó rendezvényen, a Traktormajálison, erről is lesz nagyon sok szép fotó feltéve! :)
Nyár
És akkor jó hangosan ránk köszönt a nyár, nem is tétlenkedtünk sokat, egy nagy pontot tettünk a DT történet végére, egy egyhetes tóparti nyaralás keretében, ahol gyönyörűen teljesített, és saját lábán tért haza pestre, mindenféle meghibásodás nélkül. Az egy hét élményei képek formájában itt láthatóak: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=57595 A nyarat augusztus végéig hiba nélkül végig is teljesítette, amikor is, rejtélyes gyújtásprobléma jött ismételten elő, ami számomra teljesen érthetetlen, hiszen a gyújtás összes alkatrésze vadonat új. Valamivel márpedig közlekedni kell, úgyhogy ismét visszaültem a Mintre, és rá kellett ébrednem, hogy nem olyan erős, nem olyan gyors, de városba a kis test, kegyetlen nagy előny!!! Mi sem bizonyítja jobban mint hogy 19 perces rekord időt sikerült vele futnom a Budai Vár – Újpalota útvonalon. Milyen szép is lenne ha itt most vége lenne a mondatnak, de tudjuk hogy ez nem ilyen egyszerű, ugyanis ennek az útnak a leges legvégén, amit tényleg úgy érts hogy már az utcában, egyszer csak megszűnt a gyújtás mint olyan. Mindegy, egy percet sem stresszelünk, semmi nem ér annyit. Kezdődött az Iskola, úgyhogy a Mint várt kicsit.
Ősz
Az ősz a Mint bontásával indult, ami egyrészről a gyújtás gondok felderítéséről, másrészről a blokk átpucolásáról, valamint a kopó alkatrészek cseréjéről szólt. Szerencsére csak a gyújtásalaplap lazult fel, ami érdekes konstrukciós elképzelés alapján, maga az olajpumpa fedele is, és a fedél alól kifolyó olaj elárasztotta a gyújtást. Mindent kipucoltam, összeraktam, cseréltem amit illett, kapott egy új hátsó gumit, összeraktam, és simán indult. Mert ez még pont annyira öreg, és pont annyira japán, hogy ez ne okozzon meglepetést.
Ősz folyamán vettem egy Suzuki Bara típusú robogót, ami a Minthez nagyon hasonló láncos törpe robogó, és ugyanazon a napon, egy Simson blokkhoz átalakított Mini Rigát, melyeknek történetére még később kitérek.