A magyar jogszabályok néha kicsit hasonlítanak a híres Angol szabályokra amik olyan régen íródtak, hogy napjainkra teljesen elavultak és értelmetlenek, de az évek alatt valahogy mindig átfutottak felette.
A segédmotor kategória tipikusan ilyen, akkor hozták róla a szabályokat amikor a segédmotor a Rigát, vagy a Babettát jelentette, a forgalomba meg lényegesen kevesebb és lassabb autó vett csak részt. Mára a segédmotor 40-es megengedett sebessége nagyon kevéssé vált, és egy 50-es motornak a gyorsulása sem feltétlen olyan mint egy átlagos autónak, ezért logikusnak tűnik, hogy haladni kéne a korral és nyitni a 125-ös kategória felé. Másrészről régóta probléma az 50-es motorok nyilvántarthatatlansága, rendszám híján. Így két legyet lehetne, egy csapásra ütni ha a B kategóriás jogosítványt kibővítenék a 125-ösökre, könnyebb nyilvántarthatóság, kevesebb út jobb szélén 40-el robogózó forgalmi akadály. És talán több motoros, kevesebb autós. Vagy ha lenne eszük, nem 125 köbcenti lenne a felső határ, hanem teljesítménybe lenne megszabva ergo nem állna elő újra az a probléma ami az 50-es motoroknál is, az a kiskapu aminek következtébe pár éve létrejött a Mopedautó probléma, ami nagyon lassan és nagyon szerencsétlenül normalizálódott végre. Teljesítménybe és nem köbcentibe kéne gondolkodni, most is ez okozza a legtöbb problémát. Meg kéne szabni 15 lóerőbe a felső határt, és az alatt bármilyen motorra ugyanaz a kategória vonatkozna. Ezzel egyből orvosolnák azt amitől rengetegen tartanak hogy a sok „ felelőtlen fiatal” egyből mind Aprillia RS 125-re ül… mert ugye ez kurvára reális Magyarországon jelenleg. Viszont hogy ne legyen vicc jellegű a szabály, mint a jelenlegi segédmotoros kategória, ezt kőkeményen be kéne tartatni, akit elkapnak b-s jogsival, akár egy lóerővel erősebb géppel is, kegyetlen büntetést kapjon. Könnyebben betartható szabályok, kellenének amiket viszont keményen betartatnának. És meg kéne oldani az eddig rendszám nélkül használt 125-ös és 80-as gépek legalizálhatóságát, biztos vagyok benne, hogy sokan rendszámoznák inkább szeretett gépüket, minthogy a büntetéstől kelljen félniük.
Szörnyű látni, hogy az észérvek ellenére most is rengeteg motoros olyan jó magyarosan egymást gyilkolja, és rögtön a legrosszabb verziót vázolja fel. Félek hogy egy jó kezdeményezés, megint a hülyéken bukik el.