Talán senkinek nem kell bemutatnom a „ velünk pusztuló történelem” index topikot, ami a veterán autó és motor újság azonos című rovata alapján jött létre, amiről meg kevesen tudják hogy az Auto Classic régi magyar veteránautós újságból lett átvéve egy az egyben.
Ez nem másról szól mint: lelkes veteránosok lefotózzák a parkolókba, kertekbe, erdőkbe, vagy bárhol található pusztuló, elhanyagolt veterán autókat, motorokat. Ilyen gépeket mindenki ismer, álltalában a lakókörnyezetében, én is így voltam a post tárgyát képző kis Mini Rigával. Katt a továbbra... :)
Éveken át figyelgettem, két utcányira egy oszlophoz volt kikötve, koszosan, hiányosan, egyre ramatyabb állapotban, mindig amikor elmentem mellette elgondolkodtam, ki kéne deríteni ki a tulaja, többször készítettem róla fotót, ezzel akkor szembesültem, amikor már az enyém volt, és a régi képeim közt sorba fedeztem fel a régi képeket a motorról. Majd meg szakadt a szívem a kis gépért, sajnáltam hogy ott lesz az enyészeté. Végül 2011 februárjában egy éjszakai kutyasétáltatás alkalmával elhelyeztem egy üzenetet a motorkerékpáron, tömör velős: „ Megvásárolnám motorját! Horváth Kristóf 06 30 916 ** **”Nem telt el két nap és máris csörgött a telefonom, egy szimpatikus úriember hívott, és kérdezte, hogy ár tekintetében mire gondoltam, én mondtam egy összeget, ami hallhatóan nem győzte meg, és mondta, hogy még gondolkodik, megköszöntem és leraktuk. Ekkor jutott ezsembe, hogy van nekem egy robogóm, amitől meg akarok szabadulni, visszahívom hátha érdekli-e csere. Felhívtam, és szerencsém volt! Érdekelte! Addig üssük a vasat, amíg forró –gondoltam- úgyhogy még aznap este találkoztunk lebonyolítani a cserét, rendesen adásvételivel. Beszélgetésünk közben megtudtam, hogy fel lett újítva, csak nem lett befejezve,mielőtt odakerült (és valóban! be is bizonyosodott az itthoni átnézés után) kaptam hozzá még +ba két gyári kormánycsövet mert a rajta lévők meg vannak rövidítve.
Nem volt hátra más, mint gondolkodni: Mi lesz a sorsa? Ugyanis, mesze nem gyári az állapota, nem is veterán korú, tehát szívfájdalom nélkül alakítgatok rajta, másrészről a benne lévő riga blokk ugyan már tirisztoros gyújtású, de ennek az egy alkatrésznek a kivételével, minden átlagosan rossz riga minőségű. Hallottam olyat hogy ezekben a blokkokban nem ritka a váltótengely törés…
Végül sok emberrel való konzultálás után döntésre jutottam. Simson blokkot kap! úgyis évek óta van itthon, egy hibátlan felújított turbóhűtéses Simson Schwalbe blokkom, amit „majd jó lesz valamire” felkiáltással vettem meg sok évvel ezelőtt. Hát úgy tűnik ennek most jött el az ideje, és most lesz jó valamire… Ő lesz a szíve az épülő szoci pitbikeom-nak.